Řešení problémů a hry
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
A4B99RPH | KZ | 6 | 1+3c | česky |
- Přednášející:
- Tomáš Svoboda (gar.), Petr Pošík
- Cvičící:
- Tomáš Svoboda (gar.), Michal Čáp, Štěpán Kopřiva, Petr Pošík, Martin Selecký, Ondřej Vaněk, Přemysl Volf
- Předmět zajišťuje:
- katedra kybernetiky
- Anotace:
-
Hlavní motivací je naučit studenty přemýšlet o problémů inženýrským
způsobem. Rozmýšlení úlohy, dekompozice, definování rozhraní, způsob
testování jednotlivých mezikroků, ověření a testování úspěšnosti celé
úlohy.
Práce na zajímavých projektech by měla přirozeným způsobem přivést
studenty k otázkám, které by si studenti měli pokládat v teoretických
předmětech. Studenti by se měli na těžké předměty těšit, protože se
pořádně dozví, *proč* jim to nefungovalo.
Ukázat, že informatika na FEL je zajímavá, že to není jenom suché
programování GUI, či nezáživných aplikaci. Obecně, že je to více než
jen samotné kódování.
Primárním cílem, není aby studenti vypracovali bezchybně, ale aby se
naučili klást podstatně otázky.
- Požadavky:
-
žádné
- Osnova přednášek:
-
1. Úvod do předmětu. Nekooperativní hry, představení první společné úlohy. Úvod do Pythonu.
2. Python, nutné minimum pro úplné začátečníky.
3. Python, velejemný úvod do objektů. Představení úlohy bludiště.
4. Motivační přednáška o vybraných problémech computer science a umělé inteligence.
5. Spam filter, Reversi, představení třetích úloh.
6. Motivační přednáška o vybraných problémech computer science a umělé inteligence.
7. Motivační přednáška o vybraných problémech computer science a umělé inteligence.
8. Shrnutí předmětu, diskuse nad dosaženými výsledky.
- Osnova cvičení:
-
Ve cvičení budou studenti pracovat samostatně na alespoň dvou větších
úlohách. Budou programovat v Pythonu a Javě. Úlohy mají samostatně
odevzdávané a bodované podúlohy. Studenti budou svá řešení a návrhy
průběžně konzultovat v rámci cvičení. Množina úloh se bude průběžně
doplňovat a obměňovat.
Příkladz úloh:
Spam filtr. Jednoduchá detekce zpráv na základě výskytu podezřelých
slov. K dispozici trénovací i testovací množina.
Reversi, dvouhráčové hry.
Hledání cesty pro mobilního robota. Jednoduché bludiště, scéna
obsahující jednoduché geometrické objekty. úkolem je nalézt cestu pro
robota z bodů A do bodů B. Kritérium optimality může být různé.
Vězňovo dilema, klasický problém z teorie her se širokou aplikovalností.
- Cíle studia:
-
Hlavní motivací je umožnit studentům reálné řešení světových problémů. Zahrnuje správné přemýšlení o
problému, jeho rozkladu, testování, ověřování, hodnocení.
- Studijní materiály:
-
Dodá indivudálně vedoucí úloh. V závislosti na zvoleném tématu a
prostředcích řešení.
- Poznámka:
- Další informace:
- http://cw.felk.cvut.cz/doku.php/courses/a4b99rph/start
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Otevřená informatika - Počítačové systémy (povinný předmět programu)
- Otevřená informatika - Informatika a počítačové vědy (povinný předmět programu)
- Otevřená informatika - Softwarové systémy (povinný předmět programu)
- Otevřená informatika - před rozřazením do oborů (povinný předmět programu)