Logo ČVUT
Loading...
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2011/2012

Pokročilá počítačová grafika

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah
X36PPG Z,ZK 5 2+2s
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
katedra počítačů
Anotace:

Cílem předmětu je podat přehled o moderních grafických aplikacích a v rámci semestrálních projektů se zaměřit na vybrané speciální nosné grafické aplikace. Mezi zpracovávaná témata grafických aplikací patří především: grafické bitmapové a vektorové editory, počítačová typografie, principy DTP a prepress, počítačová animace v 2D a v 3D, geografické systémy, inženýrská grafika, multimédia a autorské systémy, grafika na internetu, XML a jeho aplikace v grafice, výstavba hypertextových dokumentů, moderní grafické standardy, apod. Cílem semestrální práce je komplexní využití prostředků grafických aplikací pro vytvoření profesionálního grafického produktu.

Požadavky:

Podmínkou zápočtu je odevzdání funkční semestrální úlohy a podmínkou zkoušky je prezentovaný referát viz - bude doplněno

Osnova přednášek:

1. Přehled aplikací počítačové grafiky, základní pojmy počítačové grafiky 2D + 3D

2.Grafické editory, bitmapové, PhotoShop.

3.Grafické editory, CorelDraw, grafické vektorové formáty

4. Systémy pro modelování, MAYA

5. Inženýrské modelování, Inventor

6. Linux - web, grafika, pre-press (užitečné programy)

7. Multimediální systémy, autorské systémy, Macromedia Director, CD/DVD-ROM authoring.

8. Výroba DVD, současné a moderní trendy v DVD authoringu

9. XML, DocBook, SVG

10. Systémy DTP, prepress, počítačová typografie

11. Sázecí systémy, TeX, LaTeX

12. Geografické informační systémy, GIS

13. Grafika na webu

14. Rezerva

Osnova cvičení:

1. Organizace cvičení, nabídka semestrálních prací, prezentací, referátů

2. Téma I, bitmapová grafika

3. Téma I, bitmapová grafika

4. Téma I, bitmapová grafika

5. Téma II, vektorová grafika, kontrola úloh tématu I

6. Téma II, vektorová grafika,

7.Téma II, vektorová grafika

8. Téma III, 3D grafika, modelování, kontrola úloh tématu II

9. Téma III, 3D grafika, modelování

10. Téma III, 3D grafika, modelování

11. Téma IV, prezentace, DocBook, kontrola úloh tématu III

12. Téma IV, prezentace, LaTeX

13. Konzultace k semestrálním úlohám, kontrola úloh

14. Odevzdávání semestrální úlohy, zápočet

Cíle studia:
Studijní materiály:

1. Výuková pásma katedry počítačů

2. Dokumentace firemních produktů

3. Kadlec, Z.: 3Dstudio 4, Grada, 1998

Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 9. 7. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet12041004.html