Správa digitálního obsahu v organizacích
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
Y39SDO | KZ | 4 | 2+2c |
- Předmět nesmí být zapsán současně s:
- Správa digitálního obsahu v organizacích (A7B39SDO)
- Předmět je náhradou za:
- Správa digitálního obsahu v organizacích (A7B39SDO)
- Přednášející:
- Jiří Štěpán, Martin Kačer
- Cvičící:
- Jiří Štěpán, Martin Kačer, Michal Košťál, Přemysl Rucký, Jiří Trnka
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
Předmět slouží jako úvod do problematiky správy digitálních dokumentů v organizacích včetně publikování informací na webu. Studenti získají přehled o této dynamicky se rozvíjející oblasti. Získají nejen povědomí o problematice, metodách řešení a dostupných nástrojích na trhu (CMS ? Content Management Systems), ale během cvičení a semestrální práce sami projdou projektem praktického použití Web Content Management Systému od návrhu informační architektury po finální publikaci výsledku na web. Student by měl být po absolvování předmětu schopen orientovat se v problematice, vést projekt nasazení systému pro správu digitálního obsahu, v kombinaci s jinými předměty pracovat na klientských úpravách, popř. i vývoji takového systému.
- Požadavky:
-
Webové stránky předmětu: http://cvutui.etn.cz/
- Osnova přednášek:
-
1.Úvod do problematiky. Motivace pro vznik produktů třídy CMS (content management systémy, systémy pro správu obsahu) - problémy, které řeší, rozdělení (CMS, DMS, DRM, PDM, WCM, ?)
2.Web Content Management ? specifika systémů pro správu obsahu zaměřených na weby, intranety apod.
3.Životní cyklus digitálního obsahu, role při jeho tvorbě a správě
4.Klasifikace a metadata, informační architektura a její návrh
5.Navigační modely na WWW, usability
6.Metody tvorby a získávání obsahu, vstupní adaptace, fulltext vyhledávání, RSS/RDF, XML
7.Autorizace obsahu, autentifikace, práva k obsahu, práva k užití, LDAP
8.Teorie workflow (publikačního řetězce) - formalizace pomocí Petriho sítí, stavových diagramů apod.
9.Distribuce obsahu - metody distribuce a konverze pro různá výstupní zařízení
10.Spolupráce CMS a portálových řešení, standardy pro integraci
11.Obsahově orientované webové aplikace, znalostní báze (knowledge base), Wiki
12.Rich content (DRM, mobilní obsah, broadband)
13.Přehled trhu - hlavní hráči na trhu Enterprise Content Management Systémů
14.REZERVA
- Osnova cvičení:
-
1.Analýza potřeb
2.Návrh informační architektury
3.Struktury obsahu, definice datových typů (metadata)
4.Návrh prezentační části (struktura sekcí ? sitemap)
5.Návrh akvizice a exportu obsahu (XML, RSS/RDF)
6.Návrh fulltextového vyhledávání
7.Implementace na CMS
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
- Poznámka:
-
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14+6
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
- Rozvrh není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Web a multimedia (povinně volitelný předmět)