Technologie pro web a multimedia
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
Y36WMM | KZ | 4 | 2+2s |
- Předmět nesmí být zapsán současně s:
- Technologie pro web a multimedia (A7B36WMM)
- Předmět je náhradou za:
- Technologie pro web a multimedia (A7B36WMM)
- Přednášející:
- Miroslav Bureš (gar.)
- Cvičící:
- Miroslav Bureš (gar.)
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačů
- Anotace:
-
Cílem předmětu je získat přehled o základních praktických nástrojích používaných v prostředí internetu a multimédií. Studenti se postupně seznámí se základy fungování služby WWW a projdou kurzem jazyka HTML a kurzem grafického návrhu WWW stránek. Dále budou seznámeni s nástroji a postupy pro vytváření a úpravu grafických prvků na web mezi něž patří fotografie, video a 3D světy. Poslední část předmětu pak bude věnována přehledu technologií spojených s programovacími nástroji jak na straně klienta tak na straně serveru.
- Požadavky:
-
Základní znalost jazyka Java.
- Osnova přednášek:
-
1. Základy internetu, architektura internetové aplikace , HTTP protokol, úvod do jazyka HTML
2. HTML ? základní sada elementů pro formátování HTML dokumentu (obrázky, hypertextové odkazy, výčty,...)
3. HTML ? pokročilé formátování (tabulky, formuláře, ...)
4. Úvod do standardu XML, vysvětlení základních pojmů a principů
5. Definice stylu dokumentu, zásady návrhu vzhledu dokumentu, standard CSS
6. Pokročilejší metody definice vzhledu dokumentu pomocí CSS, úvod do standardu XSLT
7. Formáty pro grafiku, barevné modely
8. Grafika pro web ? zpracování fotografií a obrázků
9. Zpracování videa, nástroje a ukázky jejich použití
10. Jednoduchá aplikace na straně klienta, JavaScript, ukázky Java appletu
11. 3D světy na webu, jazyk VRML
12. Pokročilé vlastnosti jazyka VRML
13. Aplikace pro web na straně serveru, nástroje a programovací jazyky pro tvorbu dynamického obsahu stránek
14. Prezentace studentských projektů
- Osnova cvičení:
-
1. Seznámení s předmětem, zadávání semestrálních projektů
2. Tvorba HTML stránek
3. Tvorba HTML stránek
4. Tvorba jednoduchých XML dokumentů a jejich validace a zpracování pomocí standardních nástrojů
5. Definice stylu, použití CSS
6. Formátování XML dokumentů s použitím XSLT šablon,
7. Další nástroje pro zpracování HTML a XML dokumentů
8. Grafika pro web, zpracování fotografií
9. Tvorba jednoduché videosekvence s použitím základních technik
10. Praktické cvičení tvorby aplikace v jazyce JavaScript
11. Praktické cvičení tvorby VRML modelu
12. Praktické cvičení tvorby VRML modelu
13. Odevzdání semestrálních projektů
14. Zápočet
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
[1] Žára, J.: VRML 97 Laskavý průvodce virtuálními světy, ComputerPress, 1999.
[2] Kosek, J.: PHP Tvorba interaktivních internetových aplikací - podrobný průvodce, Grada, 1999.
[3] Harold E. R., Means W. S.: XML v kostce - pohotová referenční příručka, Computer Press, 2002.
- Poznámka:
-
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14+6
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
- Rozvrh není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Společný 1. ročník (povinný předmět)
- Softwarové inženýrství (povinný předmět)
- Web a multimedia (povinný předmět)
- Manažerská informatika (povinný předmět)
- Inteligentní systémy (povinný předmět)
- Manažerská informatika (STM-A7B-přechodné) (povinný předmět)
- Softwarové inženýrství (STM-A7B-přechodné) (povinný předmět)
- Inteligentní systémy (STM-A7B-prechodné) (povinný předmět)
- Web a multimedia (STM-A7B-přechodné) (povinný předmět)