Virtuální realita
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
XD36VRE | Z,ZK | 4 | 14+4s |
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačů
- Anotace:
-
Předmět obsahuje přehled systémů pro virtuální realitu (VR) a úplný výklad jazyka VRML. Jsou prezentovány metody konstruování různých virtuálních světů - statických, dynamických, interaktivních. Využití JavaScriptu a Javy pro VR. Distribuovaná víceuživatelská VR, QuickTime VR, aplikace VR, specifikace x3d, další vývoj virtuální reality.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1. Systémy pro virtuální realitu
2. Základy jazyka VRML, datové typy, prohlížeče a editory
3. Tvorba statické scény
4. Dynamické objekty, animace
5. Interaktivní techniky
6. Skripty s využitím jazyka JavaScript
7. Jazyk Java a VRML, rozhraní EAI
8. Další systémy virtuální reality, QTVR
9. Víceuživatelská distribuovaná virtuální realita, Blaxxun
10. Specifikace X3D
11. Vývoj virtuální reality, proudová data, specifikace h-anim
12. Modelování rozsáhlých městských celků ve virtuální realitě, GeoVRML
13. Aplikace virtuální reality, architektura, sociální komunikace
14. Technické prostředky pro virtuální realitu
- Osnova cvičení:
-
1. Seznámení s potřebným SW a HW
2. Vytvoření trojčlenných pracovních skupin
3. Návrh základní WWW stránky, práce s rámy
4. Úloha A: Statický svět ve VRML
5. Samostatná práce na úloze A
6. Úloha B: Dynamický svět ve VRML
7. Samostatná práce na úloze B
8. Úloha C: Interaktivní svět ve VRML
9. Samostatná práce na úloze C
10. Samostatná práce na úloze C
11. Úloha D: Individuální avatar
12. Samostatná práce na úloze D
13. Testování avatarů ve společném prostředí
14. Zápočet
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
1. Žára, J., VRML 97 - Laskavý průvodce virtuálními světy. Computer Press, Brno, 1999. ISBN: 80-7226-143-6.
2. Žára, J., Jazyky pro popis virtuální reality. Skripta ČVUT, Praha, 2000.
3. Hartman, J., Wernecke, J., The VRML 2.0 Handbook. Addison-Wesley, 1996, ISBN: 0-201-47944-3.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Výpočetní technika - softwarové inženýrství- strukturované studium (povinně volitelný předmět)
- Výpočetní technika - systémové programování- strukturované studium (povinně volitelný předmět)
- Výpočetní technika - počítačová grafika- strukturované studium (povinný předmět zaměření, povinně volitelný předmět)
- Výpočetní technika - počítačové sítě a internet- strukturované studium (povinně volitelný předmět)
- Výpočetní technika - projektování číslicových systémů- strukturované studium (povinně volitelný předmět)