Multimédia a počítačová animace
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
XD36MMA | Z,ZK | 4 | 14+4s |
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačů
- Anotace:
-
Cílem předmětu je podat přehled o současných technikách používaných v oblasti počítačové animace. Předmět je rozdělen do dvou částí, z nichž první je věnována problematice rastrové animace. Zde by si student měl osvojit základní techniky používané při implementaci algoritmů manipulujících s grafickými objekty v rastrové podobě. Ve druhé části, věnované vektorové animaci, se student seznámí s principy modelování pohybu a řízení vektorově reprezentovaných animovaných objektů.
- Požadavky:
-
Základní znalost C++.
- Osnova přednášek:
-
1. Seznámení s předmětem, datové formáty
2. Editace videa a základní techniky střihu
3. Technologie a standardy pro DVD
4. Stereoskopie
5. Zvuk
6. Syntéza a zpracování zvuku I
7. Syntéza a zpracování zvuku II
8. Vektorová animace, inverzní kinematika
9. Systémy pro zachytávání pohybu MOCAP
10. Dynamika, částicové systémy
11. Modelování šatů
12. Modelování a animace lidské tváře
13. Často užívané algoritmy pro počítačovou animaci
- Osnova cvičení:
-
1. Seznámení s předmětem, zadávání semestrálních projektů
2. Konzultace k semestrálním projektům
3. Konzultace k semestrálním projektům
4. První kontrola - přehled známých řešení
5. Konzultace k semestrálním projektům
6. Druhá kontrola - návrh řešení
7. Konzultace k semestrálním projektům
8. Třetí kontrola - implementace
9. Konzultace k semestrálním projektům
10. Čtvrtá kontrola - testování
11. Konzultace k semestrálním projektům
12. Pátá kontrola - příprava dokumentace
13. Prezentace semestrálních projektů
14. Zápočet
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
1. Watt, Alan H., Watt, M. Advanced Animation and Rendering Techniques, Addison Wesley, 1992
2. Žára, J., Beneš, B., Felkel, P. Moderní počítačová grafika, Computer Press, 1998
3. Badler, N. and Zeltzer, D. Making Them Move - Mechanics Control and Animation of Articulated Figures, Morgan Kaufmann Publishers, 1991
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Výpočetní technika - softwarové inženýrství- strukturované studium (povinně volitelný předmět)
- Výpočetní technika - systémové programování- strukturované studium (povinně volitelný předmět)
- Výpočetní technika - počítačová grafika- strukturované studium (povinně volitelný předmět)
- Výpočetní technika - počítačové sítě a internet- strukturované studium (povinně volitelný předmět)
- Výpočetní technika - projektování číslicových systémů- strukturované studium (povinně volitelný předmět)