Logo ČVUT
Loading...
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2011/2012

Multimédia a počítačová animace

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah
XD36MMA Z,ZK 4 14+4s
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
katedra počítačů
Anotace:

Cílem předmětu je podat přehled o současných technikách používaných v oblasti počítačové animace. Předmět je rozdělen do dvou částí, z nichž první je věnována problematice rastrové animace. Zde by si student měl osvojit základní techniky používané při implementaci algoritmů manipulujících s grafickými objekty v rastrové podobě. Ve druhé části, věnované vektorové animaci, se student seznámí s principy modelování pohybu a řízení vektorově reprezentovaných animovaných objektů.

Požadavky:

Základní znalost C++.

Viz http://service.felk.cvut.cz/courses/X36MMA/

Osnova přednášek:

1. Seznámení s předmětem, datové formáty

2. Editace videa a základní techniky střihu

3. Technologie a standardy pro DVD

4. Stereoskopie

5. Zvuk

6. Syntéza a zpracování zvuku I

7. Syntéza a zpracování zvuku II

8. Vektorová animace, inverzní kinematika

9. Systémy pro zachytávání pohybu MOCAP

10. Dynamika, částicové systémy

11. Modelování šatů

12. Modelování a animace lidské tváře

13. Často užívané algoritmy pro počítačovou animaci

Osnova cvičení:

1. Seznámení s předmětem, zadávání semestrálních projektů

2. Konzultace k semestrálním projektům

3. Konzultace k semestrálním projektům

4. První kontrola - přehled známých řešení

5. Konzultace k semestrálním projektům

6. Druhá kontrola - návrh řešení

7. Konzultace k semestrálním projektům

8. Třetí kontrola - implementace

9. Konzultace k semestrálním projektům

10. Čtvrtá kontrola - testování

11. Konzultace k semestrálním projektům

12. Pátá kontrola - příprava dokumentace

13. Prezentace semestrálních projektů

14. Zápočet

Cíle studia:
Studijní materiály:

1. Watt, Alan H., Watt, M. Advanced Animation and Rendering Techniques, Addison Wesley, 1992

2. Žára, J., Beneš, B., Felkel, P. Moderní počítačová grafika, Computer Press, 1998

3. Badler, N. and Zeltzer, D. Making Them Move - Mechanics Control and Animation of Articulated Figures, Morgan Kaufmann Publishers, 1991

Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 9. 7. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet11665604.html