Logo ČVUT
Loading...
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2011/2012

Grafické systémy

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah
XD36GSY Z,ZK 4 14+4c
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
katedra počítačů
Anotace:

Cílem předmětu je seznámit studenty s pokročilými technikami pro modelování a zobrazování scén. Mezi tyto techniky patří použití NURBS křivek a ploch, tvorba teselace, míchání obrazů, použití vertex arrays, výběr a identifikace objektů ve scéně, použití textur, jejich generování, filtrování, mapování a práce s rastrovými daty (bitmapy, fonty). Výklad je orientován na použití grafické knihovny OpenGL.

Požadavky:
Osnova přednášek:

1. Grafická rozhraní a jejich standardizace, grafické knihovny

2. Základní funkce knihovny OpenGL

3. Pokročilé modelovací techniky (teselace, evaluatory a NURBS)

4. Míchání obrazů, průhlednost, antialiasing a efekt mlhy

5. Identifikace a výběr zobrazovaných objektů, vstupní operace

6. Pomocné paměti v OpenGL (paměť hloubky, akumulační paměť a paměť šablon)

7. Práce s rastrovými daty - vstup, výstup, kreslení bitmap a fontů

8. Další operace pro práci s rastrovými daty - warping a operace nad jednotlivými fragmenty

9. Textury - stránkování, 3D-textury, multitextura a mapování prostředí

10. Filtrování a procedurální generování textur

11. Pokročilé osvětlovací techniky (obrazy, stíny a bump-mapping)

12. Extenze v OpenGL a jejich použití

13. Nadstavbové objektově-orientované knihovny (Open Inventor)

14. Přehled a porovaní nejpoužívanějších grafických knihoven

Osnova cvičení:

1. Zadání semestrálních projektů, rozdělení do skupin

2. Pokročilé modelovací techniky, ilustrační příklady

3. Konzultace k projektům

4. Identifikace a výběr objektů, ilustrační příklady

5. Konzultace k projektům

6. Práce s rastrovými daty, ilustrační příklady

7. Konzultace k projektům

8. Textury, ilustrační příklady

9. Konzultace k projektům

10. Osvětlování a extenze OpenGL, ilustrační příklady

11. Konzultace k projektům

12. Konzultace k projektům

13. Prezentace úloh

14. Zápočty

Cíle studia:
Studijní materiály:

1. Woo, M., Davis, T., Neider, J., Shreiner, D. OpenGL Programming Guide. Addison-Wesley. 1999

2. SIGGRAPH 2000 Course Notes, Course 32: Advanced Graphics Programming Techniques using OpenGL

Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 9. 7. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet11664804.html