Algoritmy počítačové grafiky
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
XD36APG | Z,ZK | 4 | 14+4c |
- Předmět je náhradou za:
- Aplikace počítačové grafiky (D36APG)
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačů
- Anotace:
-
Obsahem předmětu jsou základní a nejčastěji používané algoritmy počítačové grafiky. Předmět pokrývá metody tvorby a zpracování rastrových obrazů (2D) a prostorových scén (3D): kresbu grafických primitiv v rastru, vyplňování, ořezávání, barevné modely, rozptylování barev, obrazové formáty, úpravy obrazu, modelování a zobrazování prostorových objektů a scén, viditelnost, stínování, textury, sledování paprsku, radiosita.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1. Rastrová a vektorová grafika, různé typy čar, vyhlazování čar
2. Kresba kružnic a oblouků, vyplňování a šrafování mnohoúhelníků
3. Ořezávání úseček a ploch
4. Barevné prostory a modely
5. Rozptylování barev, práce s paletou
6. Rastrové obrazové formáty, komprese rastrového obrazu
7. Základní úpravy rastrového obrazu, mediánové operátory
8. Reprezentace prostorových objektů
9. Řešení viditelnosti, stínování
10. Textury, modelování prostorové scény
11. Sledování paprsku
12. Radiosita
13. Urychlovací techniky, dělení prostoru, metody Monte Carlo
14. Grafické akcelerátory
- Osnova cvičení:
-
1. Seznámení se semestrálními projekty, rozdělení do skupin
2. Zadání semestrálního projektu
3. Konzultace - práce s literaturou
4. Konzultace
5. Konzultace - uživatelské rozhraní
6. Konzultace
7. Konzultace - implementace
8. Konzultace
9. Konzultace - testování úlohy
10. Konzultace
11. Předvádění implementace úlohy
12. Veřejná prezentace úlohy
13. Rozbor a hodnocení písemné zprávy
14. Zápočet
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
1. Žára, J., Beneš, B., Felkel, P. Moderní počítačová grafika. Computer Press, 1998.
2. Sochor, J., Žára, J., Beneš, B. Algoritmy počítačové grafiky. Skripta ČVUT, Praha, 1998.
3. Beneš, B., Felkel, P., Sochor, J., Žára, J. Vizualizace. Skripta ČVUT, Praha, 1997.
4. Foley, J.D., van Dam, A., Feiner, S.K., Hughes, J.F. Computer Graphics - Principles and Practice. Addison-Wesley, New York, 1990.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Výpočetní technika - počítačová grafika- strukturované studium (povinný předmět zaměření)