Logo ČVUT
Loading...
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2011/2012

Počítačové vidění pro informatiku

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
XD33PVI Z,ZK 4 14+4s česky
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
katedra kybernetiky
Anotace:

Budou představeny metody analýzy a zpracování digitálních obrazů pro průmysl a počítačovou grafiku. Podrobně budou probrány přístupy vhodné pro průmyslové aplikace a rekonstrukci tvaru a vzhledu scény pro počítačovou grafiku a virtuální realitu. Budou vysvětleny teoretické základy nejdůležitějších metod a ukázky jejich aplikace.

Požadavky:
Osnova přednášek:

1. Co je počítačové vidění, aplikovatelnost v průmyslu, vztah k počítačové grafice

2. Vznik obrazu, jeho získání a reprezentace

3. Předzpracování obrazu pro vizualizaci a strojové vidění

4. Metrické a topologické vlastnosti digitálního obrazu, matematická morfologie

5. Zpracování obrazu jako 2D signálu, konvoluce, filtrace

6. Detekce bodů, hran a oblastí v obraze, extrakce geometrických primitiv

7. Rozpoznávání objektů v obrazech

8. Projektivní geometrie pro počítačové vidění a počítačovou grafiku

9. Perspektivní a panoramatická kamera, matematický model a kalibrace

10. Rekonstrukce 3D tvaru objektu laserovým hloubkoměrem

11. Rekonstrukce 3D tvaru a vzhledu scény stereo viděním

12. Kombinace reálné a virtuální scény

13. Počítačové vidění + počítačová grafika = virtualizovaná realita

14. Ukázky průmyslových aplikací počítačového vidění

Osnova cvičení:

Cílem cvičení je seznámit studenty s úlohami nasazení počítačového vidění v průmyslu a využití v počítačové grafice. Skupina dvou studentů řeší (1) modelovou průmyslovou úlohu a (2) úlohu rekonstrukce scény pro vizualizaci.

1. Zadání úlohy. Seznámení s pravidly. Prostředky k řešení úloh

2. Řešení modelové průmyslové úlohy

3. Řešení modelové průmyslové úlohy

4. Řešení modelové průmyslové úlohy

5. Řešení modelové průmyslové úlohy

6. Řešení modelové průmyslové úlohy

7. Odevzdání první úlohy

8. Řešení úlohy věnované rekonstrukci scény

9. Řešení úlohy věnované rekonstrukci scény

10. Řešení úlohy věnované rekonstrukci scény

11. Řešení úlohy věnované rekonstrukci scény

12. Řešení úlohy věnované rekonstrukci scény

13. Odevzdání druhé úlohy

14. Prezentace úloh formou semináře

Cíle studia:
Studijní materiály:

[1] Hlaváč, V., Šonka, M.: Počítačové vidění. Grada, Praha 1992

[2] Russ, J.C.: The image processing handbook. CRC Press, Ann Arbor, USA 1995

[3] Další informace naleznete na http://cmp.felk.cvut.cz/cmp/courses/

Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 9. 7. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet11653304.html