Virtuální realita
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
X39VRE | Z,ZK | 4 | 2+2c |
- Přednášející:
- Jiří Žára (gar.)
- Cvičící:
- Jiří Žára (gar.), David Sedláček
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
Předmět obsahuje přehled systémů pro virtuální realitu (VR) a úplný výklad jazyka VRML. Jsou prezentovány metody konstruování různých virtuálních světů - statických, dynamických, interaktivních. Důraz je kladen na návrh a tvorbu interaktivního virtuálního prostředí efektivního jak z hlediska rychlosti zobrazování, tak využití multimediálních datových souborů. Programování JavaScriptu a Javy pro VR. Distribuovaná víceuživatelská VR, QuickTime VR, aplikace VR, specifikace x3d, další vývoj virtuální reality.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1.Systémy pro virtuální realitu
2.Základy jazyka VRML, datové typy, prohlížeče a editory
3.Tvorba statické scény
4.Dynamické objekty, animace
5.Interaktivní techniky
6.Skripty s využitím jazyka JavaScript
7.Jazyk Java a VRML, rozhraní EAI
8.Další systémy virtuální reality, QTVR
9.Víceuživatelská distribuovaná virtuální realita
10.Specifikace X3D
11.Vývoj virtuální reality, proudová data, specifikace h-anim
12.Modelování rozsáhlých městských celků ve virtuální realitě, GeoVRML
13.Aplikace virtuální reality, architektura, sociální komunikace
14.Technické prostředky pro virtuální realitu
- Osnova cvičení:
-
1.Seznámení s potřebným SW a HW
2.Vytvoření trojčlenných pracovních skupin
3.Návrh základní WWW stránky, práce s rámy
4.Úloha A: Statický virtuální svět
5.Samostatná práce na úloze A
6.Úloha B: Dynamický virtuální svět
7.Samostatná práce na úloze B
8.Úloha C: Interaktivní virtuální svět
9.Samostatná práce na úloze C
10.Samostatná práce na úloze C
11.Úloha D: Kombinace VR a Javy, případně víceuživatelská aplikace
12.Samostatná práce na úloze D
13.Testování a předvádění úlohy D
14.Zápočet
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
1.Žára, J., VRML 97 - Laskavý průvodce virtuálními světy. Computer Press, Brno, 1999. ISBN: 80-7226-143-6.
2.Žára, J., Jazyky pro popis virtuální reality. Skripta ČVUT, Praha, 2000.
3.Hartman, J., Wernecke, J., The VRML 2.0 Handbook. Addison-Wesley, 1996, ISBN: 0-201-47944-3.
- Poznámka:
-
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14+4
Typ cvičení: c
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- MVT03-Výpočetní technika - počítačová grafika- strukturované studium (povinný předmět zaměření)