Návrh a implementace uživatelského rozhraní
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
X39NUR | Z,ZK | 4 | 2+2s |
- Předmět nesmí být zapsán současně s:
- Návrh uživatelského rozhraní (A4M39NUR)
- Předmět je náhradou za:
- Návrh a implementace uživatelského rozhraní (36NUR)
- Přednášející:
- Pavel Slavík (gar.)
- Cvičící:
- Pavel Slavík (gar.), Radek Bien, Zdeněk Míkovec, Ondřej Poláček, Adam Sporka
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodami návrhu uživatelských rozhraní z různých hledisek. Dále je kladen důraz na metody hodnocení uživatelských rozhraní. Důležitou součástí předmětu jsou i otázky týkající se netechnických aspektů komunikace mezi člověkem a počítačem (např. ergonomické a psychologické aspekty). Velká pozornost je věnována i aplikacím uživatelských rozhraní v nových odvětvích jako je například mobile computing.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1. Principy komunikace člověk - počítač. Příklady chybných řešení.
2. Základní typy komunikace. Uživatelský výzkum.
3. Podpora uživatele, definice uživatelských požadavků
4. Formální modely uživatelských rozhraní(stavové diagramy, gramatiky ..)
5. Prototypování - vizuální aspekty
6. Prototypování II - low fidelity prototypy
7. Prototypování III - softwarové nástroje
8. Validace prototypů
9. Finalizace návrhu. Standardy
10. Psychologické a ergonomické aspekty návrhu uživatelských rozhraní
11. Formální popis chování uživatele (GOMS, KLM...)
12. Uživatel a jeho chování. Speciální uživatelská rozhraní
13. Rezerva
- Osnova cvičení:
-
1. Zadávání projektů
2. Zadávání projektů
3. Konzultace k projektům
4. Konzultace k projektům
5. Prezentace návrhu řešení
6. Konzultace k projektům
7. Konzultace k projektům
8. Prezentace dílčího řešení
9. Konzultace k projektům
10. Konzultace k projektům
11. Konzultace k projektům
12. Prezentace výsledků projektů
13. Prezentace výsledků projektů
14. Zápočet
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
1. Shneiderman, B.: Designing the User Interface, Addison Wesley, 1998
2. Nielsen,J.: Usability Engineering, Morgan Kaufman 1993
- Poznámka:
-
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14+4
Typ cvičení: s, p
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- MVT01-Výpočetní technika - softwarové inženýrství- strukturované studium (povinně volitelný předmět, povinně volitelný předmět, doporučení S3)
- MVT02-Výpočetní technika - systémové programování- strukturované studium (povinně volitelný předmět)
- MVT03-Výpočetní technika - počítačová grafika- strukturované studium (povinný předmět zaměření, povinně volitelný předmět)
- MVT04-Výpočetní technika - počítačové sítě a internet- strukturované studium (povinně volitelný předmět)
- MVT05-Výpočetní technika - projektování číslicových systémů- strukturované studium (povinně volitelný předmět)
- MVT01-Výpočetní technika - nový - softwarové inženýrství- strukturované studium (povinně volitelný předmět, doporučení S3)