Logo ČVUT
Loading...
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2011/2012

Průmyslový marketing

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
2381059 Z,ZK 5 3+1 česky
Přednášející:
Vladimír Žáček (gar.), Vladimír Brdek (gar.)
Cvičící:
Vladimír Žáček (gar.), Vladimír Brdek (gar.), Hana Padevětová
Předmět zajišťuje:
ústav řízení a ekonomiky podniku
Anotace:

Globalizace, rozvoj konkurence a rostoucí potřeby a požadavky zákazníků kladou mimořádné nároky na podniky, neboť chtějí-li podniky obstát na globálním trhu, musí neustále zvyšovat konkurenční sílu svých produktů. Přednášky jsou zaměřeny na vytvoření základní marketingové informovanosti pro budoucí podnikové manažery. Jde například o charakteristiku základních pojmů a podnikového marketingu, výzkum trhu, analýzu příležitostí, segmentaci trhu, životní cyklus produktů, cenovou, komunikační a distribuční politiku. Cílem předmětu je připravit studenty na přípravu, tvorbu a realizaci marketingových strategií a plánů a jejich efektivní naplňování.

Požadavky:

Požadavky pro udělení zápočtu :Účast na povinných konzultacích, zpracování a obhajoba semestrální práce.

Zkouška z následujících tématických okruhů :

1.Vymezení pojmu marketing a východiska jeho definic, společné prvky definic marketingu.

2.Marketingové strategie. Základní podnikatelské koncepce.

3.Marketing management; podstata, požadavky, cíle, činnost, úkoly marketingového manažera.

4.Marketingový výzkum trhu a jeho klíčové prvky. Informace v marketingu.

5.Marketingová situační analýza a SWOT analýza v procesu marketingového řízení.

6.Marketingové cíle a způsoby jejich stanovení. Principy formulace marketingových strategií. Marketingový plánovací proces a marketingový plán.

7.Typy marketingového mixu.

8.Segmentace, tržně nediferencovaný marketing a cílený marketing, proces segmentace trhu a charakteristika jeho jednotlivých etap.

9.Struktura kritérií segmentace trhu B2C a B2B, analýza B2B trhu.

10.Marketingové pojetí výrobku, struktura komplexního výrobku a její popis, výrobková média a jejich charakteristika, životní cyklus výrobku a charakteristika jeho etap.

11.Tržní postavení výrobků, konkurenční síla a přitažlivost trhu, faktory konkurenční síly a přitažlivosti trhu, metody pro stanovení tržního postavení výrobků a jejich charakteristika.

12.Cena v marketingu a její význam, tvorba ceny.

13.Marketingová komunikace a její základní formy, složky marketingové komunikace a jejich použití.

14.Distribuce a distribuční politika, distribuční cesty a jejich význam a použití.

Osnova přednášek:

1.Podstata marketingu, základní pojmy, pojetí podnikového marketingu.

2.Marketingový management.

3.Informace a marketing, třídění informací, zdroje informací.

4.Marketingový výzkum, marketingové strategie.

5.Segmentace trhu, obsah, proces a metody, targeting a positioning.

6.-7.Segmentační proměnné pro B2B trh.

8.Analýza B2B trhu.

9.Marketingový mix, podstata, účel a modifikace.

10.Produkty a produktová politika, životní cyklus produktu.

11.Tržní postavení produktů, metody určování tržní pozice produktů.

12.Cena jako marketingová kategorie.

13.Marketingová komunikace, podniková komunikační politika. Distribuce a distribuční politika.

Osnova cvičení:

1.Program a způsob práce, podmínky pro zadání a zpracování semestrální práce.

2.-3.Individuální posouzení, projednání a schválení návrhu zadání semestrální práce.

4.-11.Konzultace, rozbor a individuální posouzení postupu při zpracování semestrální práce.

12.-13.Obhajoba semestrálních prací.

Cíle studia:

Cílem předmětu je připravit studenty na přípravu, tvorbu a realizaci marketingových strategií a plánů a jejich efektivní naplňování.

Studijní materiály:

Žáček, V.: Průmyslový marketing. ČVUT v Praze, učební text, Praha 2010

Kotler, Ph., Keller, K.L.: Marketing management. Grada Publishing, Praha 2007

Kotler, Ph., Armstrong, G.: Marketing. Grada Publishing, dotisk Praha 2007

Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 9. 7. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet10746402.html