Průmyslový marketing
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
2381059 | Z,ZK | 5 | 3+1 | česky |
- Přednášející:
- Vladimír Žáček (gar.), Vladimír Brdek (gar.)
- Cvičící:
- Vladimír Žáček (gar.), Vladimír Brdek (gar.), Hana Padevětová
- Předmět zajišťuje:
- ústav řízení a ekonomiky podniku
- Anotace:
-
Globalizace, rozvoj konkurence a rostoucí potřeby a požadavky zákazníků kladou mimořádné nároky na podniky, neboť chtějí-li podniky obstát na globálním trhu, musí neustále zvyšovat konkurenční sílu svých produktů. Přednášky jsou zaměřeny na vytvoření základní marketingové informovanosti pro budoucí podnikové manažery. Jde například o charakteristiku základních pojmů a podnikového marketingu, výzkum trhu, analýzu příležitostí, segmentaci trhu, životní cyklus produktů, cenovou, komunikační a distribuční politiku. Cílem předmětu je připravit studenty na přípravu, tvorbu a realizaci marketingových strategií a plánů a jejich efektivní naplňování.
- Požadavky:
-
Požadavky pro udělení zápočtu :Účast na povinných konzultacích, zpracování a obhajoba semestrální práce.
Zkouška z následujících tématických okruhů :
1.Vymezení pojmu marketing a východiska jeho definic, společné prvky definic marketingu.
2.Marketingové strategie. Základní podnikatelské koncepce.
3.Marketing management; podstata, požadavky, cíle, činnost, úkoly marketingového manažera.
4.Marketingový výzkum trhu a jeho klíčové prvky. Informace v marketingu.
5.Marketingová situační analýza a SWOT analýza v procesu marketingového řízení.
6.Marketingové cíle a způsoby jejich stanovení. Principy formulace marketingových strategií. Marketingový plánovací proces a marketingový plán.
7.Typy marketingového mixu.
8.Segmentace, tržně nediferencovaný marketing a cílený marketing, proces segmentace trhu a charakteristika jeho jednotlivých etap.
9.Struktura kritérií segmentace trhu B2C a B2B, analýza B2B trhu.
10.Marketingové pojetí výrobku, struktura komplexního výrobku a její popis, výrobková média a jejich charakteristika, životní cyklus výrobku a charakteristika jeho etap.
11.Tržní postavení výrobků, konkurenční síla a přitažlivost trhu, faktory konkurenční síly a přitažlivosti trhu, metody pro stanovení tržního postavení výrobků a jejich charakteristika.
12.Cena v marketingu a její význam, tvorba ceny.
13.Marketingová komunikace a její základní formy, složky marketingové komunikace a jejich použití.
14.Distribuce a distribuční politika, distribuční cesty a jejich význam a použití.
- Osnova přednášek:
-
1.Podstata marketingu, základní pojmy, pojetí podnikového marketingu.
2.Marketingový management.
3.Informace a marketing, třídění informací, zdroje informací.
4.Marketingový výzkum, marketingové strategie.
5.Segmentace trhu, obsah, proces a metody, targeting a positioning.
6.-7.Segmentační proměnné pro B2B trh.
8.Analýza B2B trhu.
9.Marketingový mix, podstata, účel a modifikace.
10.Produkty a produktová politika, životní cyklus produktu.
11.Tržní postavení produktů, metody určování tržní pozice produktů.
12.Cena jako marketingová kategorie.
13.Marketingová komunikace, podniková komunikační politika. Distribuce a distribuční politika.
- Osnova cvičení:
-
1.Program a způsob práce, podmínky pro zadání a zpracování semestrální práce.
2.-3.Individuální posouzení, projednání a schválení návrhu zadání semestrální práce.
4.-11.Konzultace, rozbor a individuální posouzení postupu při zpracování semestrální práce.
12.-13.Obhajoba semestrálních prací.
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je připravit studenty na přípravu, tvorbu a realizaci marketingových strategií a plánů a jejich efektivní naplňování.
- Studijní materiály:
-
Žáček, V.: Průmyslový marketing. ČVUT v Praze, učební text, Praha 2010
Kotler, Ph., Keller, K.L.: Marketing management. Grada Publishing, Praha 2007
Kotler, Ph., Armstrong, G.: Marketing. Grada Publishing, dotisk Praha 2007
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: